تـبلیـغــات و جـنگ
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 18
تـبلیـغــات و جـنگ
مفهوم تبلیغات از ریشه لاتینی propagane گرفته شده و از نظر لغوی به معنای (پخش کردن) ، (منتشر ساختن) و (چیزی را شناسانیدن) است، زیرا در تبلیغات سعی بر این است تا یک عقیده و یک کردار بطور منظم و جهتدار قبولانده شود.
نمونه ای از تبلیغات علیه نازی ها
نگاه اجمالی
در اهمیت و ضرورت تبلیغ کافی است فکر کنیم که موفقیت در بسیاری از برنامههای اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی و نظامی مرهون در اختیار داشتن ابزار ضروری تبلیغاتی است و باید قرن حاضر را قرن غلبه و سیطره ابزار تبلیغ و وسایل ارتباط جمعی دانست و شکست و پیروزی ایدئولوژیها ، عقاید و آرمانهای ملی و مذهبی ملل جهان تا حد زیادی موکول به میزان توفیق در تحصیل ابزار پیشرفته تبلیغات است.
نظریات دریان کورت (J.Drien Court) در هر امر تبلیغاتی
ابزار: سخن ، چاپ ، تصویر ، نمایش و نمادها.
ابزار فنی : مطبوعات ، رادیو ، تلویزیون ، آگهیها و وسایل ارتباط جمعی
ابزار انسانی : بیانات رهبران ، سخنوران ، سیاستمداران ، هواداران تظاهرات و راه پیماییها
محتوا و مضامین : ایدئولوژی ، شعارها ، ارائه اطلاعات با مقاصد خاص ، اخبار نادرست ، دروغ
اهداف مورد نظر : اطاعت کورکورانه ، انتقاد در برابر هر نوع خود کامگی ضد تبلیغ ، میهن دوستی ، وفاداری به حکومت این خطر وجود دارد که تبلیغات به منزله فنی در تلقین و اقناع جمعی به صورت ابزاری در خدمت قدرتمندان جهت رام سازی افکار عمومی در آید.
کاربرد تبلیغات در جبهه
جبهه دوست
فیلدمارشال مونتگمری میگوید که روحیه سرباز پراهمیتترین عامل در جنگ است. در تاریخ جنگها ، شاید هیچ ارتشی یافت نشود که روحیه سربازانش به قدر سربازان ناپلئون قوی و نیرومند بوده باشد. این ارتش در بحبوحه انقلاب و در میان شعار آزادی ، برابری و برادری زاده شده ، پرورش یافته و به سلسله پیروزیهای عجیب و غریبی در تمام خاک اروپا نایل گردیده بود. دلیل این امر چه بود؟تبلیغات و سخنرانیهای ناپلئون که تبلیغات جنگی آن زمان محسوب میگردید، اثر فوقالعادهای در روحیه سربازان فرانسوی داشت و همین امر باعث گردید که آنها بتوانند به رغم دشواریهای فراوان ، فتوحات بسیاری را برای فرانسه به ارمغان آورند. اثر مثبت تبلیغات در بالا بردن روحیه سربازان را میتوان در جنگ جهانی دوم نیز مشاهده نمود. هر جامعه سیاسی برای پایداری و دفاع از هویت تاریخی و تثبیت موقعیت فرهنگیاش ، نیازمند به زنجیرهای از مفاهیم تبلیغاتی است که باید متناسب با شرایط و امکانات رسانههای معاصر طراحی شود و تبدیل به یک (پیام) ملی گردد.
جبهه دشمن
معمولاً تبلیغات علیه دشمن به صورت جنگ روانی از طریق پخش تبلیغات صورت میگیرد و برخی از روشهای کاربرد و شایعه در تبلیغات عبارتنداز:
تخریب روحیه : شایعه میتواند برای تخریب روحیه بکار گرفته شود. در 1940 ارتش آلمان شایعات خوشبنیانه را به جای شایعات بدبنیانه و بین سربازان فرانسوی پخش نمود، در نتیجه به لحاظ روحی در حالتی بین امیدواری و ناامیدی به سر می بردند. آنان پس از مدتی متوجه شدند که نمیدانند چه چیزی را باور کنند و چه چیزی را تکذیب. در نتیجه این وضعیت آنان را در موقعیتی پر از ابهام و نگرانی فرو برد.
پرده پوشی : شایعات حقایق را می پوشانند. روش مسئولین تبلیغاتی آن است که آنقدر اطلاعات محرمانه منتشر کنند تا در میان انبوه اطلاعات ضد و نقیض ، اطلاعات اصلی قابل تشخیص نباشد و دشمن گمراه شود.
بیاعتبار کردن منبع خبری : پخش خبر بوسیله رسانههای خبری خودی که واقعیت ندارد و در ظاهر به نفع دشمن است، زیرا در صورت پخش همان خبر از طرف دشمن ، رسانهها و مسئولین تبلیغات عدم صحت آن را برملا و ضمن اثبات دروغ بودن اظهارات دشمن آنها را بیاعتبار میکنند.
شایعه برای آگاهی یافتن از حقیقت نیز مورد استفاده قرار میگیرد، در جنگ جهانی دوم ژاپنیها اغلب شایعاتی در مورد تلفات آمریکاییها پخش میکردند، اما از میزان تلفات آگاهی نداشتند و از این طریق میخواستند اطلاعات درست را کسب نمایند. آمریکاییان برای حفظ روحیه ناچار بودند حقیقت را بگویند و این امر ، اطلاعات لازم را در اختیار ژاپنیها میگذاشت.
ایجاد روحیه در واحدهای نظامی
مقدمه
روحیه سرباز پراهمیتترین عامل در جنگ است و شاید اغراق نباشد اگر بگوییم در هیچ نوع عملکردی داشتن روحیه برای فرد به اندازهای که برای یک جنگجو مهم است اهمیت ندارد. در میدان نبرد عوامل بازدارندهای وجود دارد تا یک سرباز از ادامه نبرد سست کند. زیرا در آنجاست که انسان در دو راهی حیات و مرگ قرار دارد و در آنجاست که کل وجود و هستی یک نفر مورد تهدید قرار میگیرد. و از این دو راه یکی را باید انتخاب کند و نه تنها انتخاب کند بلکه بایستی با عشق و حرارت تمام بر سر این انتخابش وفادار و استوار باقی بماند.
البته روحیه سرباز عامل جدیدی نیست که به تازگی مورد توجه فرماندهان قرار گرفته باشد. بلکه از روزگاران قدیم روحیه به عنوان یک عنصر اساسی در جنگها شناخته شده است و همواره سرباز شجاع نترس و بیباک مورد تحسین همگان قرار گرفته است. و در نقطه مقابل افراد ترسو که شهامت جنگیدن را نداشتهاند مورد مزمت قرار گرفتهاند. اسکندر برای جلب روحیه سربازانش همواره بین آنها بذل و بخشش میکرد و حتی در طول جنگ آنهایی را که نیاز داشتند به سوی وطنشان بروند راهی مرخصی میکرد. زیرا خوب میدانست که سربازان بدون انگیزه نمیتوانند جنگجوی خوبی برای او باشند.
تعریف روحیه
واژه روحیه در زمینههای متفاوتی چون صنعت ، علوم تربیتی ، پزشکی و همانند آن در ارتش بکار رفته است. اما به نظر میرسد که این واژه از نظر معنی در تمام زمینههای فوق دارای تفاوتهای بسیاری باشد. در یک تعریف آمده است: روحیه عبارت است از یک حالت روانی هیجانی که در این حالت فرد دارای احساس خوشحالی ، امیدواری و داشتن اطمینان به دور از هرگونه احساس بیارزش غم و افسردگی است .در تعریف دیگری روحیه را به عنوان توانایی انجام کار در شرایط و اوضاع دشوار با یک ظرفیت محدود توصیف کردهاند. بطور کلی اطمینان داشتن، ثابت قدم و راسخ بودن و فدا کردن نگرشهای خود در برابر وظایفی که از
سایر محصولات :
تـبلیـغــات و جـنگ
تـبلیـغــات و جـنگ ...
تعریف جنگتعریف جنگ...
تب برفکیتب برفکی...
تاریخ چیستتاریخ چیست...
تاریخ شهرهای ایرانتاریخ شهرهای ایران...
تاریخچه یهودتاریخچه یهود...
تاریخچه حرم ابوالفضل العباستاریخچه حرم ابوالفضل العباس...
تاریخچه اسماعیلیه 25 صتاریخچه اسماعیلیه 25 ص...
تاریختاریخ...
تاثیر توسعه نهادهای سیاسی بر تحول نظام اداریتاثیر توسعه نهادهای...
بیشترین لوازمی که در الکترونیک کاربرد داردبیشترین لوازمی که در الکترونیک کاربرد دارد...
بناهای تاریخیبناهای تاریخی...
بررسی نور و رنگ ها در ارگونومیبررسی نور و رنگ ها در...
بررسی صنعت بیمه کشور، از گذشته تا امروزبررسی صنعت بیمه کشور، از گذشته...
بازار پول در ایرانبازار پول در ایران...
اوضاع سیاسی ایران در زمان رژیم پهلویاوضاع سیاسی ایران...
اهمیت انرژی روشناییاهمیت انرژی روشنایی...
انواع موتورهای الکتریکی و کاربرد آنهاانواع موتورهای الکتریکی...
انواع مالیات بر ارزش افزودهانواع مالیات بر ارزش افزوده...
انواع سنسورها و اهمیت کاربرد آنهاانواع سنسورها و اهمیت...
انقلابانقلاب...
انقلاب ها در جهان 26 صانقلاب ها در جهان 26 ص...
انقلاب مشروطیت 30 صانقلاب مشروطیت 30 ص...
انقلاب فرانسه 64 صانقلاب فرانسه 64 ص...
انرژی ، کار و گرماانرژی ، کار و گرما...
پاورپوینت در مورد کایزن هزینه یابیپاورپوینت در مورد کایزن هزینه یابی...
امام صادق ع و پزشکی 21 صامام صادق ع و پزشکی...
امام رضا ع و بنی عباس 33 صامام رضا ع و بنی...
پاورپوینت در مورد کاربرگهای حسابرسی 2پاورپوینت در مورد کاربرگهای حسابرسی 2...
اقتصاد دوبیاقتصاد دوبی...
پاورپوینت در مورد کارکنان کاری که از آنان در سازمان انتظار می رود انجام نمی دهندپاورپوینت در مورد کارکنان...
بررسی تاثیر آگهی های تجاری تلویزیون بر الگوی مصرف خانواده در شهرستان زاهدانبررسی تاثیر آگهی های تجاری...
اطلاعات متاUPMLاطلاعات متاUPML...
اصول حاکم بر اسناد تجاریاصول حاکم بر اسناد تجاری...
اشخاص حقیقىاشخاص حقیقى...
پاورپوینت در مورد کارکنان کاری که از آنان در سازمان انتظار می رود انجام نمی دهندپاورپوینت در مورد کارکنان...
اسطوره ها 25 صاسطوره ها 25 ص...
پاورپوینت در مورد کارگاه حسابداری تعهدی ویژه مسئولین 2پاورپوینت در مورد کارگاه...
ارزشیابی عملکرد افرادارزشیابی عملکرد افراد...
ارتباطات تاریخچه روابط عمومی 18 صارتباطات تاریخچه روابط...
ادیان قدیم در عربستان 38 صادیان قدیم در...
پاورپوینت در مورد کاربرد سیستمهای خبره و هوش مصنوعی برای تصمیم گیریپاورپوینت در مورد کاربرد سیستمهای خبره و...
احداث سالن مرغداری وتاسیسات آن 15 صاحداث سالن مرغداری...
احتراقاحتراق...
آموزش اصول حسابداریآموزش اصول حسابداری...
پاورپوینت در مورد کاربردهای شبکه های کامپیوتری 2پاورپوینت در مورد کاربردهای شبکه های کامپیوتری...
آل بویهآل بویه...
پاورپوینت در مورد کاربرگهای حسابرسیپاورپوینت در مورد کاربرگهای حسابرسی...
آل بویه در فارس 14 صآل بویه در...
آبگرمکن خورشیدیآبگرمکن خورشیدی...
مقاله درباره نقش عوامل محیطی در عملکرد ورزشکارانمقاله درمورد مخازن
مقاله درمورد حافظ شیرازی
بررسی آیات و احادیث در گلستان
مقاله درمورد حافظ شیرازی
تحقیق درباره مرغداری
مقاله درمورد حرکت سقوط آزاد اجسام
تحقیق درباره کارآفرینی کارگاه کاشی کاری
تحقیق درباره کارآفرینی کنسرو فرآورده غیر گوشتی
پاورپوینت تهیه اسید بوریک از بوراکس و بررسی برخی از خواص آن
کتاب دکوراسیون
کارخانه ماشین سازی اراک 63 ص
کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس
ویندوزxp
کلمات کلیدی :قرار میzwnj گیرد رباز پراهمیتzwnj ترین میzwnj گیرد قرار میzwnj سانهzwnj های نتخاب کند قرار گرفته مینهzwnj های میzwnj کرد ربازان فرانسوی وحیه ربازان وحیه رباز میzwnj بلیغات طلاعات ربازان ایعات یzwnj سانهzwnj بلیغاتی
- ۹۶/۰۷/۲۷